Ana içeriğe atlayın

İkinci Elde Tehlikeli Oyun: Suçlular, Kullanıcıları Kandırmak İçin Hangi Yöntemlere Başvuruyor?

3 Ocak 2024

Yeni Kaspersky anketine göre, Orta Doğu, Türkiye ve Afrika bölgesindeki çalışanların yarısından fazlası bilgisayar ve diğer dijital cihazlar üzerinde çalışırken dijital becerilerin eksikliğini hissediyor. Çalışanlar, daha yüksek dijital becerilere sahip olmaları halinde ortalama %41 daha fazla kazanacaklarını düşünüyor. Türkiye için bu oran %35 olarak öne çıkıyor.

aspersky uzmanları, kısa bir süre önce Türkiye'de ikinci el ürünlere odaklanan popüler bir e-ticaret platformunun kullanıcılarını hedef alan bir dolandırıcılık girişimini ortaya çıkardı.

Söz konusu saldırıyı başlatmak için, suçluların öncelikle potansiyel kurbanla temas kurması gerekiyor. Bunu yapmak için, e-ticaret platformunda satılık bazı ürünler için bir yorum bırakıyorlar. Yorumda ilgili malı satın almakla ilgilendiklerini belirtiyorlar ve karşılığında paylaştıkları telefon numarası üzerinden kendileriyle iletişime geçmelerini istiyorlar.

Telefonla iletişim kurulduktan sonra, dolandırıcılık için hedeflenen kişiye satın alma işlemi gerçekleştirilmeye çalışılırken bir hata meydana geldiği söyleniyor. Sorunu çözmek için, satıcının kendisiyle paylaşılan bağlantı yoluyla iki faktörlü kimlik doğrulamayı aktifleştirmesi isteniyor. Paylaşılan bağlantı, kişiyi iki faktörlü kimlik doğrulamanın etkinleştirildiği e-ticaret uygulamasının bir sürümü gibi görünen ve Android için uygulama paketi içeren bir kimlik avı web sitesine yönlendiriyor. Böylece kurban, Android akıllı telefonuna telefon ekranındaki içeriğe ulaşabilen, diğer uygulamalarla etkileşime girebilen ve benzer diğer kötü amaçlı yazılımları bulaştırabilen riskli bir uygulamayı buyur etmiş oluyor.

Kaspersky scam

Sahte mesaj ve oltalama web sitesine bağlantı içeren bir ekran görüntüsü

Kaspersky Güvenlik Araştırmacısı Mert Değirmenci, şunları söylüyor: "Popüler e-ticaret platformları, en popüler dolandırıcılık türlerinden biri olmaya devam eden kimlik avı, yani bilinen kaynakların ve ödeme formlarının kopyalarını oluşturma yoluyla potansiyel kurbanların düşük dijital okuryazarlığından yararlanmaya çalışan siber suçluların dikkatini çekiyor. Özel bir e-ticaret platformu kullanıyorsanız, görüşmeyi orada tutmanız ve diğer web sitelerine giden bağlantıları takip etmemeniz önerilir. Ayrıca dikkatli olmak, bir şey satmak veya satın almak için acele etmemek ve tüm mesajları, özellikle de bağlantı içerenleri iki kez kontrol etmek çok önemlidir. Aksi takdirde planlanan işlem para kaybına veya cihaza kötü amaçlı yazılım bulaşmasına neden olabilir."

Kaspersky uzmanları, kimlik avı tuzaklarının kurbanı olmamak için aşağıdaki güvenlik ipuçlarını takip etmenizi öneriyor:

·       Yalnızca gönderene güvenebileceğinizden eminseniz e-postaları veya mesajları açın ve bağlantıları tıklayın.

·       Bir gönderici meşru görünüyorsa, ancak mesajın içeriği garip görünüyorsa, alternatif bir iletişim kanalı aracılığıyla göndericiyle iletişime geçerek durumu teyit edin.

·       Özel bir e-ticaret platformu kullanıyorsanız, görüşmeyi orada sürdürün ve diğer web sitelerine giden bağlantıları takip etmeyin.

·       Bir kimlik avı sayfasıyla karşı karşıya olduğunuzdan şüpheleniyorsanız, web sitesinin URL'sinin yazımını kontrol edin. URL I yerine 1, O yerine 0 gibi ilk bakışta fark edilmesi zor hatalar içerebilir.

·       Tüm kişisel cihazlarınızda kanıtlanmış bir güvenlik çözümü kullanın. Uluslararası tehdit istihbarat kaynaklarına erişim sayesinde, bu çözümler spam ve kimlik avı kampanyalarını tespit edip engelleme yeteneğine sahiptir.

İkinci Elde Tehlikeli Oyun: Suçlular, Kullanıcıları Kandırmak İçin Hangi Yöntemlere Başvuruyor?

Yeni Kaspersky anketine göre, Orta Doğu, Türkiye ve Afrika bölgesindeki çalışanların yarısından fazlası bilgisayar ve diğer dijital cihazlar üzerinde çalışırken dijital becerilerin eksikliğini hissediyor. Çalışanlar, daha yüksek dijital becerilere sahip olmaları halinde ortalama %41 daha fazla kazanacaklarını düşünüyor. Türkiye için bu oran %35 olarak öne çıkıyor.
Kaspersky logo

Kaspersky Hakkında

Kaspersky, 1997 yılında kurulmuş küresel bir siber güvenlik ve dijital gizlilik şirketidir. Bugüne kadar bir milyardan fazla cihazı yeni siber tehditlere ve hedefli saldırılara karşı koruyan Kaspersky'nin derin tehdit istihbaratı ve güvenlik uzmanlığı, dünyanın dört bir yanındaki işletmeleri, kritik altyapıları, hükümetleri ve tüketicileri korumak için sürekli olarak yenilikçi çözümlere ve hizmetlere dönüşüyor. Şirketin kapsamlı güvenlik portföyünde lider uç nokta koruması, özel güvenlik ürünleri ve hizmetlerinin yanı sıra karmaşık ve gelişmekte olan dijital tehditlerle mücadele etmek için Siber Bağışıklık çözümleri yer alıyor. 200.000'den fazla kurumsal müşterimize kendileri için en önemli olan şeyleri korumalarında yardımcı oluyoruz. Daha fazla bilgi için www.kaspersky.com.tr adresini ziyaret edin.

İlgili makale Haber Bültenleri