Test: Sosyal Medya yöneticisi olarak bir gün boyunca hayatta kalabilir misiniz? Test: Sosyal Medya yöneticisi olarak bir gün boyunca hayatta kalabilir misiniz? Birçok Sosyal Medya uzmanı büyük ölçekli projelerde yer almak ister, ancak hepsi buna hazır değildir. Peter Parker’ın amcasının da diyebileceği gibi: “Büyük bir sosyal medya bütçesi, beraberinde büyük bir sorumluluk getirir.” Peki ya siz bir Sosyal Medya yöneticisinin hayatından bir günün zorluklarını aşabilecek misiniz? Görelim bakalım! Sizden Sosyal Medya yöneticisinin karanlık bir mizah anlayışı vardı; şirketi de pek sevmiyordu. Ancak yine de şirketin Twitter hesabına hala erişimi var. Eski iş arkadaşınız şirket hesabından öfkeli tweet’ler atmaya başladı bile, ancak en azından patronunuz bu tweet’leri henüz görmedi. Planınız nedir? Tüm şirketin sosyal medya hesabı şifrelerine erişimi olduğu ortaya çıktı. Giriş bilgilerinin kontrolünü ele aldıktan sonra, aynı şeyin tekrar gerçekleşmemesini nasıl sağlayabilirsiniz? Ortalık sakinleştikten hemen sonra bir e-posta geldi: “Hesabınız hacklendi! Lütfen aşağıdaki bağlantıyı takip edin ve ayrıntıları görmek için şifrenizi girin.” Bu mesaja güvenir misiniz? Halkla ilişkilerden bir iş arkadaşınız masanızda geldi ve iki hafta içinde halka açıklanacak önemli bir duyuruyla ilgili gizlice bir yazı oluşturmanızı ve onaylamanızı istedi. Gizliliğin önemini vurguluyor: Belirlenen tarihten önce sızıntı olmamalı! Bu durumda: Uzaktan çalışıyorsunuz. Bir kafede otururken, ücretsiz Wi-Fi noktasına erişmek için bir VPN kullanmanız gerektiğini biliyorsunuz çünkü… Tanımadığınız bir kişi, size çok popüler bir “influencer” olduğunu iddia ediyor. Kendisiyle hemen anlaşma yaparsanız promosyon gönderilerinde büyük indirimler yapabileceğini söylüyor. Kulağa iyi geliyor. Kabul etmeli misiniz? Şimdi, pazarlama size bir ay içinde başlayacak bir kampanyada hangi meme’in iyi işe yarayacağını soruyor. Ne tavsiye verirsiniz? Bazen iş, akşam da devam eder. Dolayısıyla kişisel ve kurumsal hesaplar arasında geçiş yaptığınız zamanlar olabilir. Farklı hesaplar arasında durmadan geçiş yapmayı nasıl azaltabilirsiniz? Yatmadan hemen önce, bir reklam ajansından gelmiş gibi görünen bir e-posta aldınız. “Piyasadaki en iyi inflencer’lara” erişim konusunda “en iyi fırsatları” sunduklarını söylüyorlar. Ayrıntıları ekli dosyada bulabilirmişsiniz. Dosyayı Excel’de açıyorsunuz ancak belgedeki makroları etkinleştirmek için bir pop-up isteği çıkıyor. Ne yaparsınız? Gerçek bir uzmansınız! Sosyal Medya’da zor bir gün geçirmek, sizin için bir tweet göndermek kadar kolay. İş arkadaşlarınız sizin tavsiyenizi istiyor, rakipler onlar için çalışmanıza zan atıyor; dolandırıcılar ise neredeyse size para aktaracak. Sizinle gurur duyuyoruz! İyi! Ama daha iyisini yapabilirsiniz. Zorluklara yabancı değilsiniz, ama stresi kaldıramadığınız günler de oluyor. İyileştirmeniz gereken alanlar var. Eh işte… Bazen siz kazanıyorsunuz, bazen dolandırıcılar… Bazı zor günleri geride bırakmış olabilirsiniz, ancak nereye kadar? Artık kolları sıvayın ve sosyal medya işinizin bazı yönleri üzerinde çalışmaya başlayın. Pek iyi değil Belki de sosyal medya yönetiminin acımasız dünyası size göre değildir? Ciddiyiz; başarılı olmak ve güvende kalmak için tüm bu meme’lere, sosyal ağlara, hesaplara, blogger’lara ve pazarlama faaliyetlerine hakim olmanız gerekiyor.