Kaspersky’nin yeni marka imajı geleceği geliştirmek için nasıl tasarlandı?

Bu yazı yalnızca şirketin gideceği yönle ilgili değil. İnce işlerle uğraşan tipografi meraklıları ve markamızın nasıl geliştiğiyle ilgilenenler için.

Sizin de fark etmiş olabileceğiniz gibi, artık yeni bir görünüme sahibiz. Bunu yeni, radikal bir saç kesimi olarak düşünebiliriz. “Lab” sözcüğünü kesip attık ve artık sadece Kaspersky’yiz.

Fakat bu yeni görünüm aslında yalnızca birkaç harfi atıp boya badanayı tazelemekten çok daha fazlasını içeriyor. Bu yalnızca başlangıç. Yeni misyonumuz: Daha güvenli bir dünya kurmak.

Bu, Kuril Adaları‘ndan Katmandu‘ya kadar dünyanın her yerindeki ailelerin, kişilerin, her türde ve büyüklükteki işletmelerin, yani tüm müşterilerimizin geleceği anlamına geliyor.

Her büyük yolculuk gibi, bu yolculuk da ilk önce evde başlıyor. Kurucumuz Eugene Kaspersky’nin yeni kimliğimizin ardında yatan fikirler hakkındaki konuşmasına buradan ulaşabilirsiniz:

Fakat bu yazı yalnızca şirketin gideceği yönle ilgili değil. İnce işlerle uğraşan tipografi meraklıları ve markamızın nasıl geliştiğiyle ilgilenenler için işte hikayenin devamı…

Önce yazı vardı

Şu anki logomuz, 1997’de şirket henüz ilk adımlarını atarken geliştirildi. Yazılı logomuz (Kaspersky isim logosu) Yunan alfabesinden şekiller içeriyordu. “Lab” kelimesi çoğunlukla bakan kişi tarafından fark edilmiyor, her zaman bir anlam ifade etmiyordu. Müşterilerimiz bize çoğunlukla yalnızca Kaspersky dedi.

İnternet popülerleştikçe yeni formatlar doğdu. Farklı şekillere sahip fontu ve kırmızı üçgenleriyle logomuzun küçük ekranlarda okunması zorlaştı.

Eski yazılı logomuz: 1997 – 2019 (RIP)

Yeni görünümümüz

Şimdi ise, yirmi yıldan uzun bir süre sonra, logomuzu yeni bir görünüme kavuşturuyoruz. Moving Brands ile birlikte yaratılan yazılı logo, geometrik ve matematiksel olarak kesin harfler ve bireysel unsurlar içeriyor. Hem açık hem de güvenlikli… A, p ve e harfleri, mühendislik geçmişimizi hassas teknoloji geliştirmeye duyduğumuz sürekli bağlılıkla sembolik olarak birleştiriyor.

Yeni logomuzun DNA’sında mühendislik ruhu var

Logomuzun her bir ayrıntısı dikkatle, hassas ölçümlerle tasarlandı. Bunu adeta takıntı haline getirdik! Sembolizmi bir kenara bırakacak olursak, yaptığımız işler orijinal “antivirüs laboratuvarı” konseptimizin çok ötesine geçtiği için “lab” kelimesini kaldırdık.

Yeni görünümden çok memnunuz: Cesur ve taze fakat aynı zamanda net, ulaşılabilir ve okunaklı (hem de tüm font boyutlarında!).

Dijital çağa yönelik tasarım

İsmimizin yazılı olduğu logo, başlıca görsel işaretimiz, fakat mobil uygulamalar ve web sitesi sekme ikonları için K harfini kullanacağız. Font meraklılarının dikkatine: Daha fazla öne çıkması için bunu biraz daha kalın yaptık.

Öte yandan markalaşma yalnızca logodan ibaret değil, değil mi? T-shirt’lerden endüstriyel siber sistem arayüzü butonuna kadar bizimle deneyimlediğiniz her şeyin ayırt edici biçimde Kaspersky olmasını istedik. Bu yüzden tüm yeni iletişim metinlerimizde de göreceğiniz yeni tasarım stilimizle kendi fontumuzu tasarladık. Fontun adı Kaspersky Sans. Hem Latin hem de Kiril alfabesinde büyük ve küçük boyutlarda kullanıma uygun.

Daha çok renk

En başından beri özel rengimiz olarak nefti yeşili kullandık. Hep bizi rakiplerimizden ayıran harika bir renk oldu. Bugün ise paletimizi çeşitlendirmek ve iletişimimize enerji katmak için hem küçük hem de büyük ekranlardaki dijital içerik tüketimine uygun birkaç renk daha ekliyoruz.

Bağışıklık için tasarlandı

Kaspersky, dünyanın dört bir yanındaki insanlar ve işletmeler için görülmemiş düzeyde koruma sağlayan çözümleriyle tanınıyor. Güvenlik teknolojilerimizle gurur duyuyoruz. Bu hikayeyi anlatabilmek için Kaspersky’nin sağladığı güvenli alanı temsil eden geçişleri ve dokuları kullanarak bağışıklığı görselleştirdik.

Her görseli temasına ve bağlamına özel oluşturduk, fakat hepsi ortak bir görsel dile sahip. Altıgen, geçmişimizi hatırlatır biçimde ürün simgelerimizin şeklini çağrıştırıyor.

Mühendislik ve bağışıklık katmanları bir araya geldiğinde esnek, farklı mesajlara ve kitlelere tutarlı biçimde adapte olabilen bir tasarım sistemi ortaya çıkıyor. Tüketicilere, küçük ve orta ölçekli işletmelere ve kurumsal müşterilerimize yönelik farklı görsel kimlikler kullanma yaklaşımımızı bir kenara bıraktık. Artık daima tek bir Kaspersky göreceksiniz.

Geleceği geliştirelim

Bu yeni görsel stil, marka yenileme çalışmalarımızın yalnızca başlangıcı. Yakında dünyanın her yerinden müşterilerimize yenilenen markamızın güncellenen misyonunu duyuracağız. Pazarlama ekiplerimizin ve kreatif ortaklarımızın bunu biçimlendirip hayata geçirmesini sabırsızlıkla bekliyoruz.

Geleceği geliştirelim!

Yeni görünümümüz hakkında ne düşündüğünüzü öğrenmeyi çok isteriz. Kaspersky marka ekibiyle brand@kaspersky.com adresinden iletişim kurabilirsiniz.

İpuçları