Kaspersky Lab Teknik Destek servisine Kaspersky Anti-Virus, Kaspersky Internet Security ve diğer ürünlere ait lisanslar konusunda pek çok talep geliyor. Ürünlerimizin sistem gereksinimleri ve Son Kullanıcı Lisans Anlaşmasını konu alan sorulardan en çok sorulan 10 tanesini gözden geçirelim.
1. İki bilgisayar için 1 yıllık lisansa sahibim. İkinci makinadaki etkinleştirmeyi ilkinden bir ay sonra yaparsam lisansım ne zaman sona erer?
2. İki bilgisayar için 1 yıllık lisansa sahibim. Bu lisansı bir bilgisayar için iki yıl boyunca kullanabilir miyim?
3. Kaspersky Internet Security 2009 için geçerli bir lisansım var. Bu lisans ile Kaspersky Internet Security 2013 ürününü aktif edebilir miyim?
4. 2011 sürümü için lisansımı yeniledim. Aktivasyon sırasında “Geçersiz aktivasyon kodu” görüntüleniyor!
5. Internet bağlantım yok. Nasıl aktivasyon yapabilirim? Key dosyalarımı nasıl alırım?
6. Uygulama lisansımı yeniledim. Aktivasyon sırasında uygulama benden eski kodumu girmemi istiyor. Ancak kodum yok. Ne yapmalıyım?
7. Lisans yenileme işlemi daha önce yenileme için kullanıldı hatası ile sonlanıyor.
8. İki bilgisayar için lisans kullanıyorum. Bir bilgisayar için değiştirmek istiyorum. Lisansım tam lisans süresince mi geçerli olacak yoksa yenileme satın aldığım günler için mi geçerli olacak?
9. Güney Afrika’da lisans satın aldım. Ancak Rusya’da aktive edemiyorum.
10. Kaspersky Lab ürünü ön kurulumu yapılmış bir notebook satın aldım. İşletim sisteminin yeniden kurulumu sırasında “Bu kod için aktivasyon sayısı dolmuştur” mesajı alıyorum.
1. İki bilgisayar için 1 yıllık lisansa sahibim. İkinci makinadaki etkinleştirmeyi ilkinden bir ay sonra yaparsam lisansım ne zaman sona erer?
İki lisans da aynı zaman da sona erecektir. İkinci kopyayı aktive etmeseniz dahi lisans süresi ilk aktivasyonun yapıldığı andan itibaren başlar ve lisans süresinin sonunda biter. Bu konu ile ilgili detaylı bilgiyi 3.7 EULA dan alabilirsiniz.
2. İki bilgisayar için 1 yıllık lisansa sahibim. Bu lisansı bir bilgisayar için iki yıl boyunca kullanabilir miyim?
Hayır, yapamazsınız. Eğer yeni bir uygulamayı aktif bir lisans ile etkinleştirmeye çalışırsanız “Bu lisans bilgisayarınızda kullanılıyor” mesajı alırsınız. Eğer süresi bitmiş bir lisans ile aktivasyon yapmaya çalışırsanız “Lisans geçersiz” hata mesajı ile karşılaşırsınız.
3. Kaspersky Internet Security 2009 için geçerli bir lisansım var. Bu lisans ile Kaspersky Internet Security 2013 ürününü aktif edebilir miyim?
Geçerli bir lisans ile <<-1/+3>> formülü dahilindeki geçmiş ve gelecek sürümleri aktive edebilirsiniz. Örneğin, 2010 yılına ait aktivasyon kodu aldıysanız aynı ürünün 2009 sürümünüe ve 2011,2012,2013 sürümlerini kullanabilirsiniz.
4. 2011 sürümü için lisansımı yeniledim. Aktivasyon sırasında “Geçersiz aktivasyon kodu” görüntüleniyor!
Lisans yenilemesi sırasında mevcut ürün için yeni bir aktivasyon kodu oluşturulur. Bu senaryoda kurulu ürün otomatik olarak yenilenmeyecektir. Örneğin, 2011 sürümü bir ürün kullanıyorsunuz. Ancak şimdi lisans yenilemesi yaptığınızda yeni lisansınız 2013 sürümü için olacaktır. ?-1/+3? formülü kapsamında 2011 ürünü bu lisans ile uyumlu değildir. Yeni lisansınızı kullanabilmek için ürünün yeni sürümünü https://www.kaspersky.com/product-updates adresinden indirebilirsiniz.
5. Internet bağlantım yok. Nasıl aktivasyon yapabilirim? Key dosyalarımı nasıl alırım?
Yeni zararlılar hergün ürüyor. Bu nedenle kişisel verilerinizi güvence altında tutmak için güvenlik yazılımlarını sürekli güncellemek çok önemlidir. Kaspersky Lab ürünleri için sistem gereksinimlerinde de belirtildiği gibi ürünlerin düzgün çalışabilmesi için internet bağlantısına ihtiyaç vardır. 2014 sürümü ile birlikte Kaspersky Lab ürünlerini key dosyası ile etkinleştime işlemi ortadan kalkacaktır. Teknik Destek bundan sonra key dosyaları gönderimi yapmayacaktır.
6. Uygulama lisansımı yeniledim. Aktivasyon sırasında uygulama benden eski kodumu girmemi istiyor. Ancak kodum yok. Ne yapmalıyım?
Eğer kurulu uygulama bilgisayarınızda bulunan önceki lisansınızı tespit edemiyorsa önceki aktivasyon kodu penceresi görüntülenecektir. Yenileme doğrulaması 3.4 EULA de açıklanmıştır. Lisans yenilemesi indirimli olarak gerçekleştirilebilir. Ticari ürünü daha önce satın aldığınızın doğrulanması için ürüne ait aktivasyon kodunun sağlanması gereklidir. Eğer yanlışlıkla yenileme lisansı satın aldıysanız, lisan 8* aylık bir süre için aktive edilecektir. * Bu süre Rusya için geçerlidir.
7. Lisans yenileme işlemi daha önce yenileme için kullanıldı hatası ile sonlanıyor.
Aktivasyon kodunuz daha önce yenileme için kullanılmış ise böyle bir mesaj alırsınız. Hata kodu şu formatlarda olabilir:
– Arkadaşım ile birlikte bir lisan aldık. Arkadaşım ürünü bu sene kullanmak istemedi ve indirimli olarak yeni bir lisans aldı.
– 5 bilgisayar için lisansım vardı. 2 bilgisayar için lisans yenilemesi yaptım. ilk lisans sorunsuz aktive oldu. İkinci lisans aktivasyonu sırasında hata alıyorum.
– Lisans kodu çalınmış. Eğer ürün bilgisayar teknisyenleri tarafından bilinmeyen bir lisansla kurulup aktive edimiş ise bazı durumlarda bu tür aktivasyon problemleri ortaya çıkabilir
8. İki bilgisayar için lisans kullanıyorum. Bir bilgisayar için değiştirmek istiyorum. Lisansım tam lisans süresince mi geçerli olacak yoksa yenileme satın aldığım günler için mi geçerli olacak?
Lisans süresi boyunca geçerli olacaktır, çünkü:
– Lisanslar belirli bilgisayarlara atanmamaktadır;
– Eğer lisans yenilemesi tam lisans geçerelilik periyodu için yapılmış ise diğer lisans yenilemeleri de aynı şekilde olacaktır;
– Yenilemeden sonra yeni bir lisansı doğrulamak için eski aktivasyon kodunuz gerekecektir. Aktivasyon kodu lisansı herhangi bir bilgisayarda doğrulamak için kullanılabilir.
9. Güney Afrika’da lisans satın aldım. Ancak Rusya’da aktive edemiyorum.
Eğer kutu ürün satın almak istiyorsanız şu kurala uygun olarak satın alma yapmanızı öneririz: “Kullanmak istediğiniz bölgeye ait ürün satın alın”. Bu lisans kısıtlamaları 3.7-3.11 EULA’da açıklanmıştır. Afrika’da bir ürün satın aldıysanız ürün kutusunda şu şekilde bir ibare görürsünüz:
Bu senaryoda Kaspersky Lab sizi bölge kısıtlamaları hakkında uyarır.
Eğer kendi bölgenizde aktivasyon yapacağınız bir lisans satın almak istiyorsanız https://www.kaspersky.com/global-store adresindeki eMağazamızı kullanmanızı tavsiye ederiz. Online mağazamızdan satın alınan lisanslar bölgesel kısıtlamalara tabi değildir.
Bu lisans kısıtlamaları sadece aktivasyon sırasında geçerlidir. Aktivasyon gerçekleştikten sonra tüm lisans süreniz boyunca ürünü seyahatlerinizde hiç bir kısıtlama olmaksızın istediğiniz her yerde kullanabilirsiniz.
10. Kaspersky Lab ürünü ön kurulumu yapılmış bir notebook satın aldım. İşletim sisteminin yeniden kurulumu sırasında “Bu kod için aktivasyon sayısı dolmuştur” mesajı alıyorum.
Eğer Kaspersky Lab ürünü ön kurulumu yapılmış bir bilgisayar satın aldıysanız, satıcı tarafından satın alınan lisansın ve faturanın dökümanları paket içinde size iletilmelidir. Eğer paket içinde bu dökümanlar bulunmuyorsa bunları temin etmek için satıcı ile irtibata geçiniz. Genellikle satıcı lisansı çok miktarda bilgisayar üzerinde aktive etmiştir ve bu nedenle lisans bloke olmuştur.
Kaspersky Lab uzmanları aktivasyon bölgelerini ve denemelerini izlemektedir. Eğer bir lisans korsan kullanıma düşmüş ise o aktivasyon kodu bloke edilir. Eğer bir kullanıcı lisans satın almış ve aktivasyon sırasında “Aktivasyon deneme sayısı bu kod için aşıldı” uyarısı alıyorsa kullanıcı Kaspersky Lab Teknik Desteğine bu sorunu gidermeleri için talepte bulunmalıdır. Bu durumda kullanıcının ürünü satın aldığını gösteren belgeler istenebilir.