Belli yaştaki hangi araştırmacıya veya hacker’a sorsanız sorun, doksanların sonlarında hackleme ile ilgilenmenin pek de klas bir şey olmadığını söyleyecektir. Genellikle tek başına gerçekleştirilen, can sıkıcı bir arayış olan hacking eylemleri, sunulan entelektüel ödülleri kazanmak veya birilerinin gözünde saygınlık edinmek için yapılıyordu. Ancak zaman değişti. Günümüzde hacking ve güvenlik kültürü artık daha çok şey ifade ediyor.
Gizlilik ve yaygın izleme bu günlerde teknolojik toplulukların dışında da konuşulan konular haline geldi. Her hareketinizin gözlenmesi, takip edilmesi ve kaydedilmesi, 60 yıl önce George Orwell tarafından yazıldığındaki kadar çılgınca gelmiyor. Ortalama vatandaşların sürekli yaygınlaşan izleme teknolojileri ile mücadele etmek konusunda pek fazla seçenekleri – en azından gerçek dünyada – yok. Ancak yeni Ubisoft video oyunu Watch_Dogs kullanıcılarına tıpkı yasadışı kahraman Aiden Pearce gibi her şeyi bilen izleme altyapılarını engelleme ve kendi istediği gibi yaşama imkanı sunuyor.
Oyun Kaspersky Lab güvenlik uzmanlarının sağladığı içerikler ile geliştirildi. Oyunun kahramanı Pearce, Şikago’nun modern zamanlarında ailesini yaygın tehlikelerden korumaya çalışıyor. Pearce şiddetli geçmişe sahip elit bir hacker ve şehrin Merkezi İşletim Sistemini –ctOS- kendi silahı olarak kullanabilecek yeteneklere sahip. ctOs tüm Şikago’nun güvenlik, taşıma ve diğer altyapı sistemlerini birbirine bağlayarak vatandaşları izleyen iskeleti oluşturuyor. Oyuncular Pearce olarak ctOS sistemini hack edip ve gözetleme kameralarına erişerek, düşmanlarını ve diğer vatandaşları izleyerek ve teknolojiyi kendi yararına kullanmaya çalışıyor.
Hollywood onlarca yıldır hacker kültürü ile büyülenmiş durumda. WarGames, Sneakers, Swordfish ve The Matrix bunun en güzel örnekleri. Ancak gerçek güvenlik araştırmacıları ve hackerlar hep bu filmlerdeki hackleme sahnelerinin gerçekçilikten uzak olmasından şikayet etmiştir. Dürüst olmak gerekirse, hack etme işlemi aslen ilgi çekici gözükmediğinden film yönetmenlerini bu sahneleri biraz tatlandırmış olmaları anlaşılabilir bir durum. Ancak başka bir açıdan bakıldığında, hack edilerek yapılabilecek şeyler vardır bir de yapılamayacak şeyler. Ubisoft oyun geliştiricileri ve tasarımcıları Watch_Dogs oyununu mümkün olduğunca gerçekçi yapmak istediler.
İşte bu aşamada devreye Kaspersky Lab uzmanları girdi. Hacking içeriği oyunun ana eksenini oluşturuyor. Ubisoft, Kaspersky uzmanlarına oyun metninin bir kopyasını gönderdi ve gerçeklik kontrolü yapmalarını rica etti. Oyun metni Kaspersky baş güvenlik araştırmacısı Vitaly Kamluk tarafından incelendi. Vitaly Kamluk senaryoyu çok beğendiğini söyledi. Aşılamayan güvenlik duvarları ve kendilerine silah doğrultulmuşken kripto anahtarlarını kıran hackerlar gibi alışılmış saçmalıklar senaryoda yoktu.
Kamluk, Nisan ayında Ubisoft’un San Fransisco ofisinde gerçekleştirilen Watch_Dogs’un ön tanıtım etkinliğinde verdiği röportajda “Sadece küçük bir kaç tavsiyede bulundum. Çok iyi iş çıkardılar. Doğru şeyleri yaparken oyunu keyifli halde tutmayı da başardılar” dedi.
“Bildik Hollywood hacklemeleri değil. Bu gerçek hayat” ― @Kaspersky’den @vkamluk #Watch_Dogs dan bahsediyor
Tweet
Abartı yok, her şey olması gerektiği gibi. İnsanlar genellikle fantezilerinin içine gerçeklik katılmasından hoşlanmazlar ancak görünen o ki Watc_Dogs güvenlik açıklarının kullanılması ve CCTV hack etme gibi şeyleri oyuna başarıyla yerleştirmiş. Oyunun gerçekçi yanı, Pearce’in güvenlik bilgisinin insan üstü yetenekler gibi değil zor kazanılmış beceriler olarak gözükmesi. Bu yetenekler sayesinde Pearce Şikago’da dolaşırken düşmanlarından kaçışını kolaylaştırmak için trafik ışıklarını kontrol ediyor, kameraları onları gözlemek üzere yönlendiriyor ve bir oyun parkının ışıklarını kapatıyor. Tüm bunlar zeki bir hacker’ın cephaneliğinde olabilecek şeyler.
Kamluk “Bildik Hollywood hacklemeleri değil. Bu gerçek hayat.” diyor.