Facebook Messenger: Hepsine Hükmedecek Yeni Platform

Nielsen’in mobil teknoloji ile ilgili geçen yıla ait raporuna göre gelişen pek çok pazarda ortak bir özellik bulunuyor: Kullanıcıların Sosyal Medya ve Mesajlaşma kategorilerindeki aktivitelerinde %40 artış var. Aynı rapordaki

Nielsen’in mobil teknoloji ile ilgili geçen yıla ait raporuna göre gelişen pek çok pazarda ortak bir özellik bulunuyor: Kullanıcıların Sosyal Medya ve Mesajlaşma kategorilerindeki aktivitelerinde %40 artış var. Aynı rapordaki verilere göre, kullanıcılar tarayıcı üzerinden çalışan uygulamaları daha fazla tercih ediyor. Ortalama bir Facebook kullanıcısı Mark Z.’nin dahiyane buluşuna uygulamalar aracılığı ile artık 10 kat daha fazla erişiyor. 

Bu arada, 4/5 aydır aktif Facebook kullanıcılarının genelde mobil ortamda olması da büyük resmi ortaya çıkarıyor. Yani evet, ne kadar nefret ederseniz edin Facebook Messenger şirketin en önemli uygulaması. Dün, işte bu uygulamaya, mobil pazarı alt üst edecek önemli bir güncelleme geldi. Zuckerberg düzinelerce popüler uygulamanın Facebook Messenger ile çalışmasına resmi olarak izin verdi. 700 milyon aktif kullanıcı artık – belki de en çok kullandıkları – uygulamayı terk etmeden sohbetlerine resimler, videolar ekleyebilecek ve hatta alışveriş edebilecek. Kazanç potansiyeli akıl almaz derece büyük.facebook-f8-2015

Mark Zuckerberg, Facebook F8 2015

Bu senaryoda Asya dünyanın geri kalanından kilometrelerce ilerde: Bu bölgedeki tüm popüler mesajlaşma platformları taksi çağırma, online alışveriş, ödemeler, video izleme vb. gibi zengin içerikler sunuyor. Eğer dün gerçekleşen Facebook f8 açılış konuşmasını devrimsel bulduysanız, Asya bölgesindeki WeChat uygulamasına göz atmalısınız.

Bu özellik ile üçüncü parti uygulamalar ileride gelmeleri beklenen noktaya ulaşmış oluyorlar: Parmakların ucundaki yüksek ihtisasa sahip mikro arama motorları. Böylece, sosyal medya yarışını kaybetmiş olan Google güç bir durumda kalıyor. Aradığınızı bulmak daha sonra bunu kopyalayıp yapıştırmak için uygulamalar arasında geçiş yapmak kullanım açısından hiç uygun değil.

Bu durum sarsıcı miktarda paranın platform bağımsız bir şekilde Google’dan geçmesine neden olacaktır.

Sağlıklı bir rekabet oluşursa bu durum kullanıcılar açısından iyi bir haber aslında. Bu sayede yeni bir telefon, telefon hattı ve elektrik parası ödemeye gerek duymadan ücretsiz ikinci bir mesajlaşma uygulamasını telefonlarına indirebilirler. Bu arada Apple’ın tek yapması gereken, müşterilerinin donanımları konusundaki pazarlama, stil, moda ve teknoloji tutkusunu sürdürmek olacaktır.

Uzun yıllardır kendini beğenmiş bir şekilde tekrar eden eski bir mantra yazılımların dünyayı yiyeceğini anlatırken unutulan bir şey var: bazen de yazılımlar daha düşük seviyedeki yazılımları yutar.

İpuçları